top of page

Working Mothers

OpenbaarĀ·185 leden

Slimmer leren op de werkvloer

Bij ons ging het vooral mis toen we probeerden agile te werken zonder dat iemand echt begreep wat dat betekende. We hadden al meerdere keren een training gevolgd, maar dat waren meer van die eendaagse sessies waar je wel enthousiast van wordt, maar waar je de volgende week eigenlijk niets meer mee doet. Pas toen we keken naar Bedrijfstrainingen op maat veranderde er echt iets. Wat voor mij het verschil maakte, was dat de training niet uitging van een algemeen programma, maar dat de trainer eerst met ons in gesprek ging over onze dagelijkse obstakels. Ze vroegen naar voorbeelden van projecten die bij ons waren misgelopen en gebruikten die cases om oefeningen op te bouwen. Daardoor voelden de lessen veel praktischer en konden we ze meteen toepassen. Wat ik ook fijn vond, is dat het hele team erbij betrokken werd, dus we zaten allemaal op dezelfde lijn. Je merkt meteen dat het minder gaat om theorie uit een boek en meer om ervaring uit de praktijk. Ik kan aanraden om bij het kiezen van een training goed te kijken of ze echt willen begrijpen hoe jullie werken, in plaats van gewoon een standaard pakket aan te bieden. Dat maakt een wereld van verschil.

3 weergaven
Duke Evan
Duke Evan
Aug 25

Soms vraag ik me af of vooruitgang in een team vooral te maken heeft met kennis of juist met de bereidheid om oude gewoontes los te laten. Je kunt de beste tools of methodes krijgen, maar als mensen vasthouden aan hoe ze het altijd deden, dan blijft het toch een soort gok of het echt gaat werken.

leden

bottom of page